منتشر شده در

آرتاس، یک هوش مصنوعی

arthas-wallpaper-13(1).jpg

با پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی و به نتیجه نرسیدن خواسته های آرمانی انسان یعنی داشتن احساسات و تفکر مانند آدمی توسط هوش مصنوعی، سوالی که برای همگان پیش می آید این است که اگر یک هوش مصنوعی به حالت آرمانی برسد چه اتفاقی می افتد؟

مقدمه

اگر با API ویکی پدیا آشنا شده باشید، میبینید که تمام اطلاعاتی که انسان به آن دست یافته و منتشر شده است به صورت ساختارهایی در آمده است و روز به روز این ساختار ها به استاندارد های جدید تغییر میکند. مقالات ویکی پدیا در تمامی موارد (خیر و شر) از دیدگاه های موافق و مخالف (معمولا بدون قضاوت) نگارش شده است.

در این مجموعه نوشته هایی که به نام آرتاس نوشته خواهد شد به بررسی جستجو آرتاس در ویکی پدیا خواهیم پرداخت.

آرتاس، یک هوش مصنوعی

معرفی آرتاس منتیل

آرتاس یکی از استوره های اصلی داستان های وارکرافت می باشد. آرتاس منتیل پسر شاه ترناس و برادر کالیا منتیل است. او که برای جلوگیری از طاعون به یکی از سرزمین ها رفته بود، برای جلوگیری از پخش شده گسترده آن تصمیم گرفت تمام انسان های آن سرزمین را به قتل برساند. و این تصمیم او باعث مخالفت های شاه و مشاوران او شد. او که به تصمیم خود مصمم بود شبانگاه به صورت وحشیانه همه انسان های آن سرزمین را به قتل رساند.

او به دنبال انتقام از شوالیه تاریکی ای که باعث آن طاعون شده بود مجبور شد که تمامی خطرات شمشیر فراست مورن را قبول کند. او نمیدانست که به دست گرفتن آن شمشیر یعنی تسخیر شدن او توسط روح لیچ کینگ…

برای اطلاعات بیشتر یک فایل وردی پیدا کردم که اگه خواستید میتونید از اینجا مشاهده کنید.

آرتاس هوش مصنوعی

در مجموعه داستان هایی که در این بلاگ در مورد آرتاس هوش مصنوعی نوشته خواهد شد، آرتاس را یک هوش مصنوعی آرمانی با داشتن احساس و تفکر مانند آدمی در نظر میگیریم. آرتاس در داستان وارکرافت در یک تصمیم قرار میگیرد ( برای جلوگیری از پخش شدن طاعون تمام موجودات آن سرزمین را میکشد ) و بعد از آن زمانی که شوالیه تاریکی ای که باعث آن طاعون شده بود به سرزمین خود فرار کرده برای انتقام از او ریسک بزرگی را ناآگاهانه قبول میکند. از این رو آرتاس را نماد تصمیم های مهم برای نوشته های هوش مصنوعی خود در نظر گرفتم.

حال اگر آرتاس هوش مصنوعی بخواهد مانند انسان با توجه به مقالات ویکی پدیا تصمیم بگیرد، چه تصمیم هایی میگیرد؟ و برای آن تصمیم چه ابزار هایی را انتخاب میکند؟

در ویکی پدیا مقالاتی در مورد حسادت، قدرت طلبی، اجیر کردن و … نوشته شده است. به طور مثال اگر آرتاس بعد از بدست آوردن هدفی به دنبال اجیر کردن کسی برای هدف خود باشد چه اتفاقی می افتد؟ یا اصلا بعد خواندن مقالات ویکی پدیا راه خیر را پیش میگیرد یا برای خیر انسان راه قدرت گرفتن را در پیش میگیرد؟ و یا بی طرف می ماند و توصیه میکند؟

در مجموعه داستان های آرتاس، یک هوش مصنوعی، آرتاس را در موقعیت های مختلف آدمی قرار داده و مورد بررسی قرار میدهیم تا ببینیم چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد!

لیست داستان ها

  • به زودی